Прочетен: 7862 Коментари: 23 Гласове:
Последна промяна: 20.04.2011 20:53
20 април е. Днес е ден за траур.
Навършват се 70 години от един от най-трагичните дни за македонския народ – 20 април 1941 година.
На 6 април 1941 година, използвайки България като плацдарм, Германия напада Югославия и Гърция и за две седмици ги прегазва. За благодарност на България е предоставен контролът над голяма част от Македония и Беломорска Тракия.
На 19 и 20 април българска войска окупира предоставените на България територии от Вардарска и Егейска Македония и македонската земя отново е разпъната на кръст, но този път е поделена между Италия, Германия и България.
Нещастна многострадална македонска земя...
Тази окупация се представя от българската историография като освобождение на Македония и осъществяване на българския национален идеал за присъединяване към България на всички територии, които тя смята да свои, а българският цар Борис ІІІ е наречен обединител.
Тази прослава и това изкривено тълкуване на онези събития срещнах и днес в някои вестници и електронни медии. Това ме провокира да припомня как е приел това „освобождение” македонският народ; може би най-образно и точно това е изразил неговия „възторг” големият македонски поет Никола Вапцаров в своето стихотворение „Крали Марко”, писано през есента на 1941 година:
„Стани рано, Марко Кралевики,
да се биеш с тежка боздугана.
Отзарана три ята челични
триж се роят вече над Балкана.
Я оседлай коня Шарколия,
пришпори я бялата си коня –
да погледам как ли ще се биеш
боздуганно с танкова колона!
Шест сме века чакали напразно.
Чакали сме – сто синджира роби.
Късай ти, а аз ще ти разказвам:
Рожба писка в майчини утроби.”
Страшно и потресаващо. Може ли някой спокойно да прочете тези стихове, без да се свие сърцето му...
Споменаването само на най българския символ – Балкана, над който "отзарана три ята челични триж се роят вече", готови за „освободителен” полет към Македония, където никой не ги е викал, не оставя никакво съмнение, че насилието над македонския народ идва от там, откъдето най-малко би трябвало да дойде – от "братята” българи.
А на Вапцаров не може да не се вярва.
Ето едно от родолюбивите дела на "освободителите":
През април 1941 година Кавадарското село Ваташа влиза в българската окупационна зона. От самото начало жителите на селото на приемат новата монархическа власт и се включват във народоосвободителното движение.
На 16 юни 1943 година български военни арестуват 13 млади комунисти от Ваташа и ги извеждат на разстрел в местността Моклище, намираща се край селото. 12 от тях са убити по най-жесток начин и само един се спасява като по някакво чудо.
В памет на убитите младежи на лобното им място е изграден паметник и е създадена народната песен „Ми заплакало селото Ваташа”. (Ето и линк към песента: http://www.youtube.com/watch?v=9UTTiV1YJ84&feature=related ).
Боже, боже в гроба ще се обърнат всички ония, чиито кости лежат в земята за освобождението на Македония и за постигане на националния идеал на България. Ще запазя културният тон. И моят баща е посрещнат там като освободител. Спрете да пишете неистини!
Боже, боже в гроба ще се обърнат всички ония, чиито кости лежат в земята за освобождението на Македония и за постигане на националния идеал на България. Ще запазя културният тон. И моят баща е посрещнат там като освободител. Спрете да пишете неистини!
И Вие нито за миг не допускате, че националният идеал на македонския народ е бил различен от националния идеал на България?
Антон Попов, най-близкият приятел на Вапцаров, заедно с когото е разстрелян през 1942 г., в своя репортаж „Пътни бележки и размишления” изразява твърде по-различно виждане за идеалите на македонския народ по времето на една друга „освободителната война” – тази от 1912 година: „Ето ни в село Бараково. Тук е била старата граница с Турция. Оттук на юг е македонската земя. До 1912 година оттук е минавал пътят за Македония – цяла под турска власт, но и цяла в своята борба, цяла в своя живот, цяла за своите идеали, за своите надежди, цяла и неразделна в сбъдването на своя идеал – свободна и независима; цяла и неподелена за своето бъдеще, с много енергия за борба, с много самоувереност в своята борба.
А ето, дойде коварната 1912 година. Коварна със своите планове за подялба на едно неделимо цяло, цинична със своите планове за се търгува с една земя, която не беше „ничия земя” и която докара до отчаяние и безсилие търгуващите от невъзможността на който и да е от тях да докаже своите права на собственост. ... Защото това не е „ничия земя”, а просто наша македонска земя, наша бащина земя, земя на рибарите край Егея, на селяните, на ратаите, на работниците, на еснафите, на прокудените ни братя по света, на всички македонски хора; защото това е нашата македонска земя, тъй както е наша кръвта, която блика в жилите ни, тъй както е наша кръв и плът идеалът да я видим свободна...”
Вие не разграничавате политика, която води държавата от политически схващания на отделни дейци на партия или възгледи на Партии по националния въпрос. Дори и да са допускани грешки по този въпрос от безизходно положение в което изпада България след Ньойския мирен договор, по - късно от външен натиск в угода на Югославия не бива в името на оцеляване на балканските народи да развяваме знамена, които могат да ни нанесат само вреда.
Освен, че е антибългарско, писанието Ви по същество е и антимакедонско! Само сърбите и гърците ще са доволни. И власите, които управляват днес Македония със сърбоманите. А и албанците. За тях колкото по - зле, толкова по-добре. Велика Албания. Най-после..Едно трябва да имаме предвид, че идва нова опасност, която ни заставя да постигнем сближение чрез културен обмен, ако щете и пренаписване на историята на Балканите, да изречем на глас цялата истина, защото война може и да няма, но подмяна на населението - да!!!
Не може да бъде ден за траур, ден в който най - после има реална възможност да се постигне лелеяната мечта България да бъде цяла!! Надникнете и прочетете повече тук за този ден и последвалите години. Да се убедите, че хората, които са управлявали са били местни. Не би било възможно да бъде другояче. http://macedonia-history.blogspot.com/2007/08/1941-1944-1941-1944.html
Или...всъщност на македински го е написал!:)
Който е български.
Вие злоупотребявате с антифашистката борба, представяйки я като антибългарска...
Нещо типично сръбско, впрочем...
Мразя фашистите, но не мразя германците!
Харесвам сърбите, впрочем...но Великосърбите - не!
05.05.2011 12:12
налага неща в които изглежда и сам не вярва,но съпричастността му към една
много рехава организация,с апетити за задгранични субсидии,го задължава!
"Неразумни юроде"знаеш ли за отношението на Вапцаров към Коминтернските
"препоръки" и случайно да си чувал за изследване на гени по тези области?
Надникнах при вас с най добри чувства към Македония, и ме убедихте, че все още има хора, които или не виждат по далеч от носа си, или просто се опитват да "убият" истинската история.
Знайте, съжалявам ви, и дано Господ Бог ви прости мерзоста която вършите.
Или...всъщност на македински го е написал!:)
Който е български.
Вие злоупотребявате с антифашистката борба, представяйки я като антибългарска...
Нещо типично сръбско, впрочем...
Мразя фашистите, но не мразя германците!
Харесвам сърбите, впрочем...но Великосърбите - не!
Има ли значение на какъв език пише някой, ако пише за своята родина и за своя народ?
Предсмъртното стихотворение на българския революционер Бачо Киро е на турски и звучи така:
Бен бир Бачо Киро’юм.
Тюрклерден коркмаз комитайъм.
Шишане омузума такдъм,
Дрянова манастири булдум,
Хаккъмъ арамаа бен чъктъм
Ипи де бойнума такдъм.
В превод:
Аз един Бачо Киро съм.
Без страх от турци комита съм.
Пушка на рамо преметнах,
Дряновски манастир намерих,
правото си излязох да търся
и сам си окачих въжето.
Това, че стихотворението е на турски, значи ли, че Бачо Киро е турчин по народност и турски поет?
Надникнах при вас с най добри чувства към Македония, и ме убедихте, че все още има хора, които или не виждат по далеч от носа си, или просто се опитват да "убият" истинската история.
Знайте, съжалявам ви, и дано Господ Бог ви прости мерзоста която вършите.
Баща ми отдаде целия си живот на тая „мерзост”, както я наричате вие – да обича своята родина, да обича своя народ и да им служи, докато има сили.
Благодаря ти, татко, че предаде тая любов и на нас, твоите синове.
А това, че тая родина се нарича Македония, е чиста случайност.
"Вие не разграничавате политика, която води държавата от политически схващания на отделни дейци на партия или възгледи на Партии по националния въпрос."
Ето малко и за официалната българска политика към Македония и за преследваните цели при подготовката на Балканската война от 1912 година, изразени от видния български политик Петър Тодоров, министър на финансите в кабинетите на проф. Александър Цанков и на Кимон Георгиев, в неговия Труд «Погромите на България, издаден в София през 1930 г.: „Автономията на Македония никога не е лежала в основата на официалната българска политика. Разработваше се отдавна самият план за дележа. Защото всички, които ръководеха нашата държава бяха единодушни по начина, с който ще действуват при благоприятно политическо положение – войната. Трябваше да се осигури само по-голям дял от откритото наследство.” (Петър Тодоров. Погромите на България, т. 1, София, 1930 г., с. 58.)
И тъжно, и страшно...
„Да се осигури само по-голям дял от откритото наследство” – ето я истинската същност на националния идеал, за който говорите и в който няма дори намек за това какво мисли и желае народът на това „открито наследство”; разбира се само, че нотариусът, при когото е заверено завещанието за наследството, е богът на войната и затова завещателят отсъства при заверката.
Ще цитирам изследване на Института по История към БАН, автор на което е проф. Димитър Г. Гоцев. В „ Идеята за автономия като тактика в програмите на национално – освободителното движение в Македония и Одринско 1893 -1941 г. той пише, че през целия този период са преследвани две основни цели – запазване на българското население в Македония и прякото или чрез автономното начало освобождение и обединение на Македония с България. Идеята за автономия и в двете територии с българско население е лозунг общобългарски издигната от ВМОРО и поддържан най-активно от всички политически партии и правителства, от Българската Екзархия, от ВМОК. Защото с извоюването на автономията по това време се открива пътят към национално обединение на българския народ. Виж:" Гоцев Г. Д. "Идеята за автономия като тактика в програмите на национално -освободителното движение в Македония и Одринско /1893-1941/ Изд. БАН, С., 1983
Такава е историческата истина - освобождение на поробените българи в тези земи и обединение на българския народ. В името на тази кауза се води борбата и загиват толкова свидни българи!
М. Тачков, филолог
М. Тачков, филолог
Ако Вие, г-н Тачков, сте филолог, то аз съм трамвай. Такива филологически знания могат да се получат само във факултета на някоя квартална кръчма.
Крали Марко е персонаж във фолклора на всички южнославянски народи.
По отношение на Вапцаров явно Вие сте от ония патриотари- националисти, които не могат да му простят, че той самият се е смятал за македонец, ярко свидетелство за което е запазеният доклад, който изнася при учредяването на Македонския литературен кръжок в София, както и много от творбите му. В единствената му издадена приживе стихосбирка «Моторни песни» има цикъл «Песни за родината», но нито едно стихотворение за България, а коя е неговата родина, поетът най-ярко е изразил в стихотворението си «Земя», в което категорично разграничава своята земя Македония от от страната, в която живее – България.
"Тази земя,
по която тъпча сега,
тази земя,
която пролетен вятър пробужда,
тази земя – не е моя земя,
тази земя,
простете, е чужда.
Над мойта земя
в небето
опира
Пирин.
И мурите в буря
илинденски приказки пеят,
над Охрид лазура е
толкоз просторен и син,
а още надоле
е светлия бряг на Егея."
Четири стиха само, но в тях са и Пирин, и Охрид, и Егей – трите дяла на разкъсаната снага на родината, събрани в едно от любовта на поета.
А що се отнася до историческите ви познания, можете направо да кандидатствате за Гинес ! Според Вашите изследвания излиза, че създателите на самолета са османските турци, които са го използвали още при завоюването на Балканския полуостров през 14 – 15 век.
Димитър Гоцев и истина са две несъвместими неща.
Ето част от другата, премълчаваната от Гоцев, истина:
На Серския окръжен конгрес на ВМОРО през 1907 година се взема решение и за „отношенията на организацията към България”, в което се казва:
„Като силно заинтересована по своите дълбоки икономически и политически цели при разрешение на македонския въпрос – България първа е започнала използването на освободителното дело за свои държавни и династични интереси. По този начин тя още от самото начало е компрометирала независимостта на организацията и е предизвикала въоръжения курс на чуждите пропаганди, от което страната (Македония) постепенно се е превърнала в арена на непрестанни разорения. За да намали значението на революционната организация и я отклони от естественото й развитие, България употребява всички средства да всява раздори между дейците от вътрешността, като се стреми с това да я превърне в свое оръдие.
Ценейки високо своята независимост, организацията се обявява най-категорично против тая политика на България, като третира нейните оръдия наравно с ония на другите пропаганди.”
(Дино Кьосев, “История на македонското нaционално-революционно движение”. Софиja, 1954 г., с. 382, 383.)
Друг е въпросът, че през 60 години Дино Кьосев се завъртя на 180 градуса, промени позицията си по македонския въпрос в съответствие с решения на ЦК на БКП и благодарение на това по-късно стана академик. Благодарение на тая „истина” самият Гоцев стана професор, Й. Заимов, Кирил Стефанов и Иван Кочев – също, както и Бешевлиев, Венко Марковски стана академик. Списъкът е дълъг.
На кого ще служат решават други. След това се променят тези, които трябва да прокарат интересите им.
"Лагаат да сме бугари,
и да сме срби лагаат.
Мекедонци сме, народ сме,
а не ни сметат нация."
А 20 години по-късно какво направи? Започна да ругае онова, за което се е борил. Това не е нормално. Толерирането на подобно явление - също. Не е нормално един 50-годишен човек, който на всичко отгоре се смята за интелектуалец, да промени така възгледите си.
Човек има избор - пример за това посочих по-долу - българите в Сърбия, пример за това са и 1 437-те македонци в Пиринско, които през 1965 година не се поддадоха на страха и не измениха на същността си, въпреки че знаеха какво ги очаква. Само 1 437 македонци от 178 862-та при преброяването през 1956 година.
Аз съм от тези, които останаха такива, каквито са ги създали родителите им. Завърших с отличие софийския университет, но заради това, че не промених убежденията си (аз и не можех да ги променя - откакто свят светува се знае, че три неща човек не може да избере сам - родителите си, родината си и народа си), не ми дадоха работа по завършената специалност и разсипаха живота ми. Но не съжалявам за нищо - ако имах възможност да го изживея повторно, пак бих го изживял така.
налага неща в които изглежда и сам не вярва,но съпричастността му към една
много рехава организация,с апетити за задгранични субсидии,го задължава!
"Неразумни юроде"знаеш ли за отношението на Вапцаров към Коминтернските
"препоръки" и случайно да си чувал за изследване на гени по тези области?
Вашите обиди не ме вълнуват – не сте нито първият, нито ще бъдете последният, чийто единствен аргумент са обидите. За подобни на Вас преди повече от 40 години една поетеса написа:
„Свойте дрехи сега
ще разкъсам без жал,
на света ще покажа
голотата си дръзка,
за да хвърля от себе си хорската кал –
тя успя само тях да опръска.”
Колкото до гените, данните от изследванията на швейцарския институт за генетични изследвания за някои балкански страни са следните:
Albania:
30 % Illyrians
20 % Slavs
18 % Thraker
15 % Phoenician
14 % Hellenen
2 % Vikings
Greece:
35 % Hellenen
20 % Slavs
20 % Phoenician
10 % Germanic
10 % Illyrians
5 % Macedonian (in north more than 18%)
Bulgaria:
49,5 % Thraker
15 % Slavs
15 % Hellenen
11 % Macedonian
8 % Pheonician
1,5 % Hunnen
Macedonia:
30 % Macedonian
20 % Germanic
15 % Hellenen
15 % Slavs
10 % Illyrian
5 % Phoenician
5 % Hunnen
ЗА СПРАВКА:
Inma Pazos
iGENEA
Tel. +41 (0)43 233 81 51
info@igenea.com
www.igenea.com
Както се вижда от данните, македонците имат пълно право да твърдят, че тъкмо те действително са наследниците на Древна Македония и в този аспект да претендират и за името на своята държава – Македония.
В генните проучвания обаче български ген просто липсва, липсва той и във всички съседни страни, но затова пък българите (сиреч траките) могат да се гордеят, че са една от „най-чистите”, европейски нации, заедно с шведите. В това отношение само народите на Шотландия и Уелс са "по-чисти" нации.
Интересни са и други данни – за дълбоко съжаление на националистите генетически българите са по-близки с албанците и гърците, отколкото с македонците (процентът на македонските гени в България идва от Пиринска Македония и от голямата македонска емиграция в началото на миналия век), а неславянските народи гърци и албанци имат повече славянска кръв, отколкото българите и македонците.
Поздрав! За първи път срещам идиот да се представя.
Пускам постинга Ви, за да могат и други да се насладят на неграмотни дрънканици.